Dax att ta tag i det på riktigt..

Yes då vara dax att börjar blogga igen då..
Senaste inlägget va ja ju gravid & mådde inte så bra, pappan till barnet som ja hade varit tillsammans m i ca 2 år innan ville inte ha nått m mig att göra om ja skulle behålla henne, men nu ska sanningen fram att vi redan hade gjort en abort & ja ville inte göra en till för det tar så hårt på psyket, ja mådde jätte dåligt när ja blev "tvingad" första gången & ja kände att ja inte klara av att göra en till & därför bestämmde ja mig för att behålla barnet. (åt även p.piller så ja jag skydda mig)

Min dotter heter Isa & är idag 1år 2månader, hon kom 3v förtidigt än hon va planerad. Hon skulle komma 5september 2009 men kom istället 17agusti.

Idag ser livet väldigt mkt annorlunda ut, har ju en fantastisk underbar dotter, hunden är kvar, men även isas pappa är m i livet. Även om han klagar hur jobbigt allt är m att vara pappa. (fast han är borta & har bara tid med henne på helgen) men han är m & tar del av hennes uppväxt & det va allt ja ville, att isa skulle ha en pappa.


Just nu ligger isa & sover & ja skriver inlägget, men imorn kommer det se mkt annorlunda ut. Imorn ska ja på utbildning från kl halv 11 till kl 16. Jag Emma karlsson ska nämligen börja "jobba" som telefonförsäljare, ja jag vet det är inge drömjobb precis men det är pengar iaf, just nu får ja ju hjälp ifrån soc & det hatar ja, vill inte vara uppbunden på dom utan vill kunna betala & leva för mig sjv så ja kan försörja min dotter..
Så isa ska alltså till dagis imorn, det är den längsta tiden hon har varit där så ja hoppas att det går bra.

Annars då, jo vi ska flytta jag & isa & chippen till en 2a på 90kvm det kommer bli super!! Men ja bövar mig att börja packa, vet inte va ja ska börja m, att få tummen ur röven kanske vore det bästa. haha

Men vi kanske hörs imorn för nu vet ja inte va ja ska skriva för något mer, finns det önskemål om ni vill veta nått så skriv det så ska ja försöka svara så gott de går..



Kom ihåg: Du är alltid vacker!
/Emma

Kommentarer
Postat av: Emelie Elies's och Milian's mamma

kul att du börjat blogga igen gumman :)

Förstår inte hur Daniel kan tycka det är jobbigt att vara pappa.. Barnen är de ju som får en att vilja leva dagen ut och livet till fullp.

Du är som en ensamstående och jag beundrar dig förde..

ta hand om dig så hoppas jag det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen.. :) Massa bamsekramar

2010-10-27 @ 09:49:38
URL: http://enhelvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0